Saturday, February 02, 2008

Ce culoare zici ca are?



Un articol stiintific despre laboratorul de Neurologie Cognitiva al lui Dale Purves, de la Duke University, despre simtul vazului si perceptia culorilor: http://www.dukemagazine.duke.edu/alumni/dm29/purves.html

P.S. : pentru Doamna Doctor Monica Pop, sefa comisiei Oftalmologice din Ministerul Sanatatii -> dat fiind CUBUL din imaginea de mai sus, ce relatie exista intre culoarea patratelului din centrul fetei "de deasupra" (top) cubului, si culoarea patratelului din centrul fetei "dinspre noi" (front)? V-o spune, un discromat: cele doua patratele au aceeasi culoare! Iar daca nu sunteti de acord, e OK, sunteti unul din cei 99.9% din populatia globului si implicit a Romaniei, cu o deficienta de perceptie a culorii. Sunteti, s-ar putea spune un "DIS"-CROMAT. Chiar si asa, noi tot va iubim si va sugeram in continuare, prin perspectiva celor prezentante, sa reconsiderati ideea eliminarii REALE a discromatopsiilor de pe lista afectiunilor incompatibile cu calitarea de sofer amator.


Vizitati: http://www.astropix.com/HTML/I_ASTROP/COLOR.HTM pentru a citi o explicatie.
Pe scurt (eng.):
"The image at right by Dr. Dale Purves is a perfect illustration of how color is created in the mind. I can tell you that the two squares, one in the center on the top face of the cube that looks brown, and the one in the center of the forward face of the cube that looks orange, have, in fact, exactly the same red, green and blue pixel values of 121,78,15. Are they the same "color"? No, they obviously are not. Look at them!"

De asemenea, va recomand site-ul laboratorului Duke de Neurologie Cognitiva a Dr. Purves:
http://www.purveslab.net/seeforyourself/


6 comments:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.

kafka said...

Si eu sunt discromat si din cauza asta ma simt si discriminat de cei care au dat aceasta lege cretina !

kafka said...

Cunosti cumva in cazul in care esti discromat iar fiind prins sa zicem de aceasta anomalie in politie sau alte institutii esti acuzat penal ? ele fiind ulterior pe spaga facute !

Anonymous said...

e o prostie suntem dati afara din societate nu ai voie sa te angajezi in multe locuri chiar nu stiu de ce eu sunt sportiv de ani de zile si sunt apt fizic si mental si nu pot intra la politie din cauza asta pentru ca sunt discromat ..desi anumite numere sau semne nu vad din cartea aia cu numere si culori .. e atata de rau ca noua tineri ne statul si tara asta ne distruge viitorul ...

Anonymous said...

si eu am intampinat aceeasi problema. am fost scos ca fiind inapt la vizita medicala pt ca nu am vazt cifrele din caiet si deci nu am putut sustine examenul pt scoala de suboiteri desi am fost mult mai capabil fizic la probele sportive si la cea scris decat majoritatea care au sustinut examenul.

Anonymous said...

si eu sunt unul dintre voi cu "gravele" probleme de perceptie a culorilor...in viata personala va rog sa ma credeti ca nu am intampinat nici o problema din cauza acestei probleme.... am si carnet de sofer catB...in trafic nu ma incurca cu nimic insa ma simt atat de discriminat fiindca nu sunt acceptat in armata numai din cauza aceasta...suntem privati de drepturile noastre