Wednesday, January 16, 2008

România şi drepturile celor 900.000 de discromaţi

Vasile Tomoiaga (http://discromat.wordpress.com) scrie:

"Stiaţi că ...
  • prin lege, la 900.000 (500.000 adulţi) de discromaţi români nu li se permite să fie şoferi amatori ?
  • deşi nu se poate legal în ţară, discromaţii ar putea să-şi ia permisul (legal) în restul Uniunii Europene ?
  • în practică, discromaţii români tot în ţară fac şcoala de şofer, eventual deschizand ceva mai larg portmoneul ?
  • şoferilor europeni ce intră în ţară nu li se fac teste de perceţia culorilor la graniţă ?
  • medicii oftalmologi nu ştiu şi/sau nu le pasă că situaţia din România e probabil unică ?
  • celor mai mulţi români puţin le pasă, nici medicilor de discromaţi, nici discromaţilor de legile absurde ?"

13 comments:

Anonymous said...

ce mai domne nu numai ca sofer dar si k servici nu te poti angaja in armata in politie in jandarmerie si nici la pompier deci unde sunt locuri de munca nu poti sa te angajezi

Anonymous said...

pentru ca tacem si dam spaga sa ramanem in serv ne fac in sange

tiru said...

sunt discromat... sunt sofer profesionist (am cat. A,B,C,E) si bag mii de km pe luna cu camionul. Numai eu stiu cum m-am chinuit cu fisa medicala si la scoala de soferi, si la angajare si...anual alta fisa medicala. Din 93 si pina acuma nu am avut nici un incident in trafic datorita discromatiei mele. Sper ca la urmatoarea fisa medicala sa se termine o data cu timpenia asta de discromatie.

Anonymous said...

da...si eu am fost azi sa mi fac fisa medicala ,totul a fost bine pana am ajuns la oftalmolog care m a declarat inapt dar intr un fel de parca as fi avut cancer,mai ca nu m a dat afara din cabinet...am iesit traumatizat de acolo nestiind despre ce e vb pana am ajuns acasa si am citit pe net mai multe informatii...intradevar e absurd ca in UE sa nu se ceara,in america am citit ca au voie sa conduca si avioane...in condtitiile de fata nu ramane decat un lucru de facut si acela il stim cu totii...mai trista e atitudinea celor din jur care nu au acest defect dar care nu ezita sa atace in necunostinta de cauza,si ne mai miram ca romania nu prospera?vom prospera cand vom impusca toti absurzii din romania si oamenii prosti si liniari si vom aduce alti oameni...din africa ar fi bine sa incercam...va salut

sorin said...

VA SALUT DISCROMATI DIN ROMANIA
Eu sunt SORIN am 42 de ani, si sunt de profesie electrician.Practic aceasta meserie de 23 de ani.Acum o luna am aflat cu stupoare ca mi s-a retras dreptul de a lucra sub tensiune in contact..Practic eu nu folosesc decat 4 culori si acestea foarte rar dar pe care le vad si disting perfect:rosu ,galben,albastru si verde..DORESC DIN TOT SUFLETUL SA IL ELECTROCUTEZ NITEL PE ISTETUL CARE A DAT ACEASTA LEGE SI SA L ROG SA MI SPUNA CE CULOARE ARE CURENTUL ELECTRIC ....PROBABIL VERDE DE LA STELE..;)

Anonymous said...

Ochelari pentru discromati: http://ochelaridiscromati.wordpress.com

Anonymous said...

Ochelarii aia mai rau fac parerea mea, sunt niste filtre care elimina practic culoarea rosie si altereaza celelalte culori... no thanks, sunt bani aruncati in vant...

Anonymous said...

Sorine, tocmai din cauza ca perceptia culorilor e relativa, vorbind in cazul tau de fata, culorile firelor sunt vii si din spectrul primar... ca sa le poata distinge oricine, deci clar n-ar trebui sa fie o piedica pentru a-ti practica meseria... eu sunt automatist, si tehnician IT... si sunt declarat discromat... insa sunt un caz fericit care nu sunt impiedicat in a-mi practica meseria de tehnician IT... insa asta pt ca nu lucrez cu tensiuni mari, ci maxim 12 V... altfel... Dumnezeu cu mila...

Anonymous said...

Thanks for finally talking about > "Rom�nia �i drepturile celor 900.000 de discroma�i" < Liked it!

my webpage ... Resting Metabolic Rate Calculator

Geo said...

Fraților nu este asa .și eu sunt discromat azi am pierdut la poliție și am învățat tot codul penal și nu pot accepta ideea ca am picat și am făcut și o armata foarte specială dar degeaba totuși haideți sa ne unim sa facem o asociație și sa ne cerem drepturile pt ca unul ce poarta ochelari de vedere poate lu ăla nu i se mai sparg ochelarii iar noi nu avem voie nici cu ochelari..deci suntem ca niște handicapați pai sa ne dea frate pensie cum facem dacă am atâtea scoli și degeaba doar la matura și la sapa adică muncile de jos credeți-mă ca dacă ne unim suntem 8 la suta pe tera deci va imaginați. Sau mai ma gândesc și la altceva imaginați-vă ca doar ne înmulțim în niciun caz nu vom fi mai putini sau sa ne casetele pe noi bărbații și la femei le lege trompele uterine adică sa fim ca niște animale..oricum eu in curând am sa creeze o pagina și pe Facebook și pe google care se va numii asociația discromatilor și daltonistilor din România va aștept sa o accesați peste ceva timp va fi gata și sa ne unim..domnul Lăpușneanu ăștia sunt proști. Știu mozoc sunt proști dar mulți....

Unknown said...

Salut, așa si eu am fost respins din cauza discromatopsiei la fisa medicala pentru aramata,așa că cad, si alte varianta, poliție, jandarmerie, eu nu mai am alte orizonturi :( ,noi ce avem voie să practicăm ?

Unknown said...

her comment is here replica gucci Bonuses good quality replica bags click over here navigate to this website

Anonymous said...

off white clothing
jordan 1
hermes outlet online
supreme new york
kyrie shoes
yeezy boost 350
bape
off white
kd shoes
golden goose