Monday, January 02, 2006

Cum e in US/Canada?

Email de la un tip care se pregateste sa plece in Canada, ingrijorat ca problema il va afecta acolo, si raspunsul meu:

El:

Buna ziua,

Am citit articolul dumneavoastra la forumul, din ziarul Gandul, datat 21.mai.2005, acolo am si gasit si adresa de email .

Mentionez ca sunt medic, "sufar" de discromatopsie, am 35 de ani, posed permis de conducere categoria "B", de 16 ani, am condus foarte, foarte mult si nu am avut nici un fel de eveniment rutier sau sanctiune contraventionala .


Va rog sa ma lamuriti, in cazul in care cunoasteti exact problema, daca voi intampina vreun fel de problema in CANADA, in legatura cu echivalarea permisului meu de conducere, bineinteles, probleme legate de aceasta "afectiune" care, repet, nu mi-a pus nici un fel de problema niciodata .

Cu multumiri anticipate si consideratie, XXX .

Eu:

Buna ziua,

Intamplator, eu sunt in USA de 5 luni incoace, si nu am intampinat nici o problema aici. Legislatia rutiera se pare ca e insa destul de asemanatoare in Canada. Testele de vision de la DMV USA verifica doar acuitatea vizuala (citesti literele pe chart) si in unele state deschiderea campului vizual (doua beculete, in stanga si in dreapta se aprind pe rand, si trebuie sa specifici care din ele s-a aprins). Tulburarile de perceptie a culorii nu sunt considerate motive pentru a interzicere a dreptului de a obtine carnet de conducere ne-comercial in USA, cu exceptia statului Alaska daca nu ma insel. In statul Mass. mai exista o specificatie care spune ca trebuie sa poti distinge culorile semaforului, dar care din cate am inteles nu implica un test Ishihara ci un test live cu becurile semaforului. Pentru carnete de conducere Commercial (carnet de profesionist in RO), exista requirement pentru "color vision", insa cunosc exact cum se testeaza. Mai exista requirement pentru color vision daca vrei sa practici anumite meserii specifice cum ar fi: politist, controlor de trafic aerian, pilot de avion. Eu inainte de a ajunge in USA, ca sa ma asigur, am trimis un email catre dept. de informare publica din DMV, care sunt obligati sa raspunda.

Salutari si mult succes!
Dupa ce treceti testul m-as bucura daca ati putea sa imi impartasiti din experienta dvs. la "DMV" in Canada.


El:

Buna ziua,
Multumesc frumos pentru raspuns, promit sa va tin la curent in legatura cu ceea ce voi "intampina" in Canada .
Cu respect, Mihai .

No comments: